Plocka bär och lär mer om naturen (på lätt svenska)
Thu, Sep 12
|Rekarneskolans huvudentre
Tillsammans plockar vi lingon och blåbär i Kronskogen och lär oss mer om Eskilstunas natur. Aktiviteten är på lätt svenska.
Tid och plats
Sep 12, 2019, 5:00 PM – 7:00 PM
Rekarneskolans huvudentre, Krongatan 14, 632 26 Eskilstuna, Sverige
Om evenemanget
Är du ny i stan och vill lära dig mer om naturen i Eskilstuna, eller vill du delta i en social gemenskap och lära känna nya människor?
Då kan det här vara något för dig.
Följ med ut i Kronskogen och plocka bär. Jag visar hur man enkelt gör rårörda lingon och berättar hur naturen kan fungera stärkande och hälsofrämjande. Jag berättar också om vilka bär man kan plocka och vart man får plocka dem. Om vi har tur kanske vi hittar några goda svampar också. Aktiviteten sker på lätt svenska.
Alla är välkomna, hela familjen.
Välj kläder efter väder och ta med något att lägga bären i.
Aktiviteten är helt gratis och är ett sammarbete med Språkvän i Eskilstuna.
Ingen föranmälan krävs, bara att komma.
Vi träffas utanför Rekarnegymnasiets huvudentré, torsdagen den 12/9, kl:17.00 och vi håller på till cirka kl:19.00.
Välkomna!
Vid frågor, ring: Mikael Andersson 0705657680